روز جهانی محیط زیست (به پلاستیک نه بگویید)

روز جهانی محیط زیست (به پلاستیک نه بگویید)


تاریخ نشر: سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ 281
روز جهانی محیط زیست (به پلاستیک نه بگویید)

5 ژوئن روز جهانی «محیط زیست» گرامى باد.
گياهان، آب، هوا، كوه و جنگل از دست اندازى بشر خسته اند.
بياييم بخاطر محيط زيست امروز خود و آسايش فرداى فرزندانمان، از مواد پلاستيكى كمتر استفاده كنيم و پلاستيك هاى رها شده در طبيعت را جمع آوردى كنيم.

شش قدم ساده برای کم کردن مصرف پلاستیک
به مناسبت روز جهانی محیط زیست (۵ ژوئن)، در ایران ۱۵ تا ۲۱ خردادماه هر سال به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است و برنامه‌های متنوع زیست محیطی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
از خودمان باید شروع کنیم و مصرف پلاستیک خود را کم کنیم. این شش قدم ساده و عملی برای کم کردن مصرف پلاستیک شروع خوبی است برای ادای سهم خود در راه "پایان دادن به آلودگی پلاستیک" در جهان.

  1. از خریدن بطری‌های یکبار مصرف آب تا حد امکان خودداری کنید. همراه خود ظرف آب داشته باشید و آب لوله کشی بنوشید نه آب بطری.
  2. نی‌های پلاستیکی یکی از ده چیزی است که سواحل را آلوده کرده است. از نی پلاستیکی استفاده نکنید و به فروشندگان غذا و نوشیدنی توصیه کنید از نی‌های کاغذی که جذب طبیعت میشوند استفاده کنند.
  3. همراه داشتن یک قاشق و چنگال باعث می‌شود که از کارد و چنگال یکبار مصرف استفاده نکنید. اگر هر روز بیرون خانه غذا می‌خورید تصور کنید خود شما چه مقدار قاشق و چنگال پلاستیکی در سال استفاده می‌کنید.
  4. از مصرف محصولاتی که ریزدانه‌های پلاستیکی (میکروبید) یا ذرات براق اکلیل دارند خودداری کنید. با مصرف این نوع محصولات ناخواسته مقدار زیادی ذرات پلاستیک وارد آب‌های کره زمین می‌کنید.
  5. همیشه کیسه خرید چند بار مصرف به همراه داشته باشید و از کیسه‌های یکبار مصرف تا حد امکان استفاده نکنید.
  6. میوه‌ و سبزی‌های باز و بدون بسته‌بندی پلاستیکی بخرید.

در این راستا و امر مهم، فروشگاه اینترنتی فنجون از این لحظه بسته های مشترکین را تنها در کیسه های پارچه ای عرضه خواهد کرد و کیسه های پلاستیکی (نایلونی) را حذف خواهد کرد. باشد که این مهم قدمی هرچند کوچک در پاکیزه نگه داشتن زمین باشد.

دیدگاه مشترکین